Klantenverhaal: Oboelo
“Ik maakte vroeger zelf een logo, maar ben er niet trots op”
Ik kwam tijdens het brainstormgesprek met Anneleen al snel te weten dat ze van het voetbalimago af wilde, maar dat er toch nog een kleine link mocht blijven naar ‘De Lierse’. Daarnaast wilde ze graag een icoon dat ze los kon gebruiken van de naam, en wat meer kleur om verder door te trekken in haar communicatie.
Tijdens een brainstormgesprek komt alles aan bod: voorwerpen die te maken hebben met de sector, dieren en hun eigenschappen, you name it, niets wordt onmiddellijk afgeketst. En zo kwamen we bij een vogel. Ik hoor je al denken: “Een vogel? Voor flex-werkplekken?”
Ja, een toekan. Wie vroeger (of nog steeds) een scouts was, raadt al welke richting we uitgingen. Deze bijzondere en opvallende vogel is namelijk ‘ondernemend en speels’. En laat dat nu net enkele kenmerken zijn van de gastvrouw van Oboelo. Door de grenzen van ‘werkplek’ open te trekken, past het logo bij alle onderdelen van de onderneming. Maar toch steeds met een persoonlijke touch naar de ondernemer.
Het kleurenpalet dat we erbij maakten werd gebaseerd op de kleuren van de Toekan, zomerse kleuren die een ‘surf vibe’ uitstralen. Enkele weken na de brainstorm kreeg Anneleen een pakket aan bestanden doorgestuurd: een variant met baseline, eentje zonder, eentje met alleen het icoon, alleen de tekst, alles in zwart, alles in het wit: kortom een heel pakket waar ze zelf mee verder kan werken in Canva. De optimistische toekan kom ik nu wekelijks tegen wanneer ik ga coworken, en ik word er nog steeds goedgezind van als ik zie hoe blij ze is met haar nieuw logo. Ik denk dat ik kan zeggen dat ze nu wel ‘trots’ is op het resultaat.
Dit is wat ze te zeggen had over onze samenwerking:
Ben je ooit ook gestart met een zelfgemaakt logo, en heb je het gevoel dat aan vernieuwing toe is?
Dan bekijk ik graag samen met jou wat de mogelijkheden zijn! Tot binnenkort.